Ilona Maluszyńska
dr inż.
Dyscyplina naukowa: inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka
Instytut: Inżynierii Środowiska
Podobnie jak Ty, staram się brać odpowiedzialność za swoje życie i jestem zdania, że tutoring może w tym pomóc. Moja praca naukowa obejmuje zagadnieniami z zakresu ochrony środowiska, nadzoru przyrodniczy przy realizacji zamierzeń budowlanych, gleboznawstwa i rekultywacji, gospodarki odpadami, wybranych aspektów logistyki i zarządzania.
Zawsze poszukiwałam i poszukuję nowych rozwiązań dla obecnych i przyszłych problemów, jest to związane z moim interdyscyplinarnym wykształceniem; biorę udział w licznych pracach naukowych, w tym projektach, oraz konferencjach i szkoleniach, oraz działaniach związanych z podnoszeniem kwalifikacji dydaktycznych dla pracy ze studentami, w tym z osobami z niepełnosprawnościami. Na Wydziale Budownictwa i Inżynierii Środowiska SGGW od kilku lat jestem koordynatorem Dziekana ds. studentów z niepełnosprawnych.
Systematycznie prowadzę zajęcia z przedmiotów: ochrona środowiska, nadzoru przyrodniczy przy realizacji zamierzeń budowlanych, gleboznawstwo i rekultywacja, gospodarka odpadami, ekologistyka odpadów, zarządzanie środowiskiem, współczesne problemy w zarządzaniu ochroną środowiska, które realizuję na kierunkach: inżyniera środowiska, ochrona środowiska, inżyniera ekologiczna, architektura krajobrazu, a także inżynieria i gospodarka wodna.
Uczestniczę w badaniach naukowych i konferencjach. Jestem opiekunem tematów zgłaszanych przez studentów na coroczny Przegląd Kół Naukowych SGGW, uczestniczę w pracach Międzywydziałowego Koła Naukowego Ekoinżynierii, którego jestem współzałożycielem. Promuję prace dyplomowe inżynierskie i magisterskie na kierunkach: inżynieria środowiska i ochrona środowiska.
Systematycznie podnoszę swoje kompetencje z zakresu pomocy studentom z niepełnosprawnościami, uczestnicząc między innymi w szkoleniach takich jak:
- „Savoir-Vivre obsługa studentów z niepełnosprawnością”,
- „Tożsamość studenta z niepełnosprawnością w perspektywie akademickiej”,
- „Przełamuj” szkolenie w ramach projektu “Odpowiedzialne wsparcie i zrównoważony rozwój” (umowa o dofinansowanie projektu POWR.03.05.00-00-A048/19) kurs realizowany na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Ukończyłam Szkołę Tutorów I stopnia
Lubię spędzać czas na łonie przyrody. Na działce spełniam pasje ogrodnicze i fotograficzne, poprzez obserwacje świata roślin i zwierząt. Lubię kino, taniec i spotkania towarzyskie. Czytam literaturę z zakresu psychologii i pedagogiki.
Skoro jesteś na tej stronie to zapraszam Cię do poszukiwania ze Mną tego, co dla Ciebie na obecną chwilę jeszcze nieodkryte. Tutoring to metoda, która umożliwia zdobycie kompetencji przyszłości w relacji mistrz – uczeń. Metoda ta jest stosowana powszechnie na Uniwersytecie w Oksfordzie i Cambridge.
Lubię uczyć, obserwować jak moi studenci: zdobywają wiedzę i umiejętności, a z czasem stają się ekspertami w dziedzinie, którą wybrali, jako swoją ścieżkę kariery zawodowej, dojrzewają i stają się lepszymi ludźmi. Wspieram i wskazuje możliwości do dalszego rozwoju osobistego i zawodowego. Wciąż poszukuje nowych form kształcenia, których zastosowanie pozwoli mi z jednej strony być lepszym nauczycielem,. a z drugiej mistrzem dla osób, które zdecydują się wybrać mnie, jako swojego Tutora.
Zapraszam do wspólnej przygody – pracy nad Twoim rozwojem, odkrywaniem talentów i zainteresowań, podnoszeniem umiejętności w obszarach, w których obecnie czujesz się nie komfortowo.
Preferowany rodzaj oferowanego tutoringu: naukowy / rozwojowy.
„Nie ma umiejętności bardziej uprzywilejowanej. Nie ma piękniejszej przygody, niż rozbudzić moce drzemiące w innej osobie, wyzwolić marzenia sięgające dalej, niż ważył się śnić nauczyciel, rozpalić w drugim miłość do tego, co samemu się kocha. Kiedy rozrasta się rodzina uczniów, przywodzi to na myśl wypuszczanie coraz dalszych gałęzi przez starzejący się pień (…) Z niczym niepodobna porównać owej satysfakcji, która płynie z bycia pomocnikiem, zwiastunem rzeczy istotnych”.
George Steiner 2007