Realizacja Programów Tutoringu i Mentoringu Akademickiego w SGGW w roku akademickim 2023/2024
W roku akademickim 2023/2024 przeprowadzone zostały dwie, odrębne dla każdego semestru, edycje programów kształcenia zindywidualizowanego realizowanych w SGGW.
Aplikację do programów kształcenia zindywidualizowanego złożyli studenci studiów stacjonarnych
i niestacjonarnych, pierwszego stopnia, drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich oraz doktoranci szkoły doktorskiej – pełne spektrum poziomów i form kształcenia w SGGW. W semestrze letnim zrealizowany został również pierwszy proces mentorski w języku angielskim dla studenta studiów anglojęzycznych.
W semestrze zimowym wsparcie zaoferowało 59 opiekunów (25 mentorów i 29 tutorów), w semestrze letnim 44 opiekunów (21 mentorów i 23 tutorów).
Do Programu Mentoringu Akademickiego w SGGW w roku akademickim 2023/2024 aplikowało łącznie 55 osób, z tego 21 w semestrze zimowym i 34 w semestrze letnim. 36 procesów mentorskich zostało zakończonych (12 w semestrze zimowym i 24 w semestrze letnim), 4 zostały przerwane w trakcie, a z 15 aplikującymi nie podjęto współpracy.
Do Programu Tutoringu Akademickiego w SGGW złożono łącznie 86 aplikacji (38 w semestrze zimowym i 48 w letnim), zakończone zostały 64 procesy, odpowiednio 29 i 35 dla poszczególnych edycji. Z jednego procesu podopieczny zrezygnował a z 21 aplikującymi na Program Tutoringu Akademickiego nie podjęto współpracy.
Ogółem na oba programy, w roku akademickim 2023/2024, aplikowało łącznie 141 osób, zrealizowanych zostało łącznie 100 procesów mentorskich i tutorskich.
Największą grupę uczestników realizujących oba programy stanowili studenci studiów pierwszego stopnia – 51% zakończonych procesów, 37% – studenci studiów drugiego stopnia, 10% – doktoranci szkoły doktorskiej i 2% – studenci jednolitych studiów magisterskich (weterynaria).
64% wszystkich zakończonych procesów stanowiły procesy tutorskie.