Szkoła Mentorów [SM]
Grupa docelowa – dwie grupy 16 osobowe, nauczyciele akademiccy SGGW posiadający doświadczenie w pracy dydaktycznej/naukowej, którzy gotowi są dzielić się nim z koleżankami/kolegami nauczycielami akademickimi, doktorantami szkoły doktorskiej czy studentami, motywując ich do samorozwoju w prowadzonych przez siebie procesach mentoringowych, w ramach zorganizowanego w SGGW programu mentorskiego.
Organizacja szkolenia – 48 godzin (6x8h) zajęć odbywających się w salach dydaktycznych na terenie Kampusu SGGW.
Terminy:
Forma prowadzenia szkoleń – dominującą formą zajęć są zajęcia praktyczne i warsztatowe; uczestnicy otrzymają pakiet materiałów szkoleniowych w tym narzędzia pracy mentora.
Program szkolenia – program szkolenia uwzględnia w szczególności:
- cele i role mentoringu,
- planowania, określania celów i zarządzania procesem mentoringowym,
- zasady pracy mentora, motywacji samorozwoju podopiecznego, cyklu pracy z podopiecznym, narzędzia pracy mentorskiej,
- projektowania efektywnego harmonogramu mentorskiego.
Po ukończeniu szkolenia uczestnik:
zna/rozumie:
- Proces mentoringowy
- Techniki zadawania pytań; pytania otwarte, pytania mocy, pytania sięgające sedna, 6 kluczowych pytań w procesie mentoringu
- Technik słuchania: parafrazowanie, odzwierciedlanie, podsumowywanie, zachęcanie, pogłębianie i wzmacnianie
potrafi:
- Zarządzać procesem mentoringowym: kontraktowanie, planowanie, monitorowanie
- Stosować narzędzia coachingowe potrzebne w procesie mentoringowym
- Stosować odpowiednie pytania w procesie rozmowy mentoringowej
jest gotów do:
- Podjęcia wyzwania związanego z prowadzeniem procesów metoringowych w SGGW
- Poszukiwania nowych i ciekawych form dydaktyki
- Świadomego stosowania poznanych technik i narzędzi coachingowych i mentoringowych
Szkolenie potwierdzone jest wystawieniem certyfikatu.
Rekrutacja zakończona
Dokumenty:
REGULAMIN – Regulamin rekrutacji i udziału w szkoleniu.
UMOWA – Wzór umowy szkoleniowej.
Przed rejestracją na wybrane szkolenie, osoba zainteresowana powinna wydrukować i uzyskać:
Formularz Zgody przełożonego – zgodę dyrektora jednostki organizacyjnej Uczelni,
Formularz Rekomendacji Dziekana – rekomendację dziekana wydziału, na którego kierunkach realizuje zajęcia dydaktyczne.
Zgodę i rekomendację należy zeskanować do pliku PDF i dołączyć do formularza aplikacyjnego.
Załącznik Dodatkowa aktywność zawodowa należy przygotować samodzielnie, w postaci dokumentu MS Word lub PDF, wpisując tam dodatkowe aktywności dydaktyczne albo informacje o ich braku. Dokument dołączamy bezpośrednio z komputera.
Podczas rejestracji w formularzu aplikacyjnym wymagane jest potwierdzenie zapoznania się z informacją o przetwarzaniu danych Dane osobowe informacja