Tutoring i Mentoring - informacje rekrutacyjne
Informacje techniczne dotyczące rekrutacji do Programów Tutoringu i Mentoringu Akademickiego w SGGW
Na stronie: https://rekrutacja.sggw.edu.pl/ wybieramy rekrutację „Tutoring i Mentoring akademicki”
Na stronie startowej rekrutacji znajdują się kalendarz rekrutacji, informacje i przekierowania do biogramów Tutorów i Mentorów (opiekunów).
Po zapoznaniu się z informacjami wybieramy link/kafelek OFERTA. Wyświetlają się nam dostępni w danej edycji opiekunowie. Po wybraniu danej osoby pojawia się krótki opis, link do pełnego biogramu oraz – po prawej stronie możliwość zapisu do tej osoby – przycisk „Zapisz się”.
Po wybraniu przycisku „Zapisz się” następuje przeniesienie do strony logowania.
Rekomendujemy i bardzo prosimy o utworzenie nowego konta w IRK, korzystając z własnego adresu studenta/doktoranta w domenie sggw.edu.pl (sXXXXXXX@sggw.edu.pl). Dane osobowe kandydata w rejestracji na Tutoring/Mentoring ograniczone są do niezbędnego minimum.
Po utworzeniu konta w opisany wyżej sposób konieczne jest uzupełnienie formularzy osobowych, wymagane dane to imię i nazwisko oraz numer telefonu.
Podczas rejestracji do wybranego Tutora albo Mentora pojawia się do wypełnienia formularz odpowiedzi na pytania i miejsce na dołączenie skanu podpisanego przez kandydata listu intencyjnego [wzór listu do Tutora] albo [wzór listu do Mentora].
Po wypełnieniu formularza, dodaniu listu intencyjnego i wybraniu przycisku „Kontynuuj” pojawia się potwierdzenie zgłoszenia rekrutacyjnego do wskazanej osoby wraz z linkiem do sekcji „Zgłoszenia rekrutacyjne” na koncie użytkownika.
Po przejściu do zgłoszeń rekrutacyjnych widoczna jest osoba do której kandydat aplikował oraz tabela z dodatkowymi informacjami.
W przypadku zmiany decyzji odnośnie wyboru opiekuna w wybranym programie, należy w pierwszej kolejności wycofać dotychczasowe zgłoszenie rekrutacyjne (opcja w nawiasie pod nazwiskiem opiekuna w zgłoszeniu rekrutacyjnym). Jest to możliwe wyłącznie w okresie zapisów. Po wycofaniu zgłoszenia możliwe jest w opisany wyżej sposób aplikowanie do innej osoby. Uwaga, aplikować można tylko do jednego opiekuna.
Po złożeniu zgłoszenia rekrutacyjnego opiekun, do którego przekazana została aplikacja może przed podjęciem decyzji poprosić o krótką rozmowę (np. w MsTeams). Decyzję o podjęciu współpracy z podopiecznym podejmuje Tutor / Mentor.
Tutorzy i Mentorzy mogą podejmować decyzje w sposób bieżący, jeszcze przed zakończeniem okresu zapisów.
Decyzja pozytywna komunikowana jest w tabeli zgłoszenia rekrutacyjnego w kolumnie Decyzja. Decyzja pozytywna uniemożliwia zmiany w zgłoszeniach rekrutacyjnych (zmiany opiekuna).
Decyzja negatywna komunikowana jest w formie komentarza w tabeli zgłoszenia rekrutacyjnego (w wierszu Komentarz:). Rozwiązanie to wybrano w celu umożliwienia kandydatowi, który nie został zakwalifikowany, wycofania bieżącego zgłoszenia rekrutacyjnego zakończonego niepowodzeniem i wybrania innego opiekuna jeszcze w tej samej turze rekrutacji.
Informacje o wszystkich zdarzeniach w trakcie rekrutacji, w tym o decyzji pozytywnej, komentarzu o decyzji negatywnej – przekazywane są pocztą elektroniczną na wskazany adres e-mail o ile na koncie użytkownika zaznaczona jest opcja otrzymywania powiadomień.